QKA Blog
- 11.07.2023
Siła idei – o zarażaniu działaniem
Kropla drąży skałę. Podobnie jest w biznesie. Małe zmiany mogą powodować wielkie efekty. Obierając kurs metody design thinking, należy się dokładnie przyjrzeć, gdzie mają się pojawić. I przede wszystkim: zrozumieć, jakie są potrzeby osób, które korzystają z danej kategorii. Ważne, by nie pytać o to siebie. Wtedy rozwiązania wyłonią się same.
CZYTAJ WIĘCEJ - 11.07.2023
Siła idei – o zarażaniu działaniem
Kropla drąży skałę. Podobnie jest w biznesie. Małe zmiany mogą powodować wielkie efekty. Obierając kurs metody design thinking, należy się dokładnie przyjrzeć, gdzie mają się pojawić. I przede wszystkim: zrozumieć, jakie są potrzeby osób, które korzystają z danej kategorii. Ważne, by nie pytać o to siebie. Wtedy rozwiązania wyłonią się same.
CZYTAJ WIĘCEJ - 15.06.2023
Kreatywne zarządzanie w biznesie
Jeśli myślisz, że kreatywni są tylko artyści, to jesteś w dużym błędzie. Mit twórczego myślenia, który obejmuje jedynie “wybitne jednostki” to zbiór błędnych przekonań, które nosimy w sobie od pokoleń. Fundamentem powinno być stwierdzenie, że wszyscy jesteśmy kreatywni. Nieważne, w jakiej pracujemy branży: medycznej, prawniczej, edukacyjnej, czy nieruchomości – możemy zmieniać i ulepszać procesy w swojej firmie, bez przeprowadzania się do Doliny Krzemowej.
CZYTAJ WIĘCEJ - 02.05.2023
Metoda Design Thinking inspirowana potrzebami użytkowników – krok pierwszy “Empatia”
Metoda Design Thinking koncentruje się na człowieku i wbrew pozorom nie jest odkrywcza. Korzystają z niej technologiczni giganci, tacy jak Google, Facebook, czy Twitter, którzy skupili się na uwolnieniu myślenia twórczego swoich pracowników, prowadząc tym samym do przełomowych innowacji – kreowanych przez ludzi, dla ludzi. Nieważne, czy tworzą produkt, czy usługę. W tym artykule opowiemy o pierwszym kroku metody Design Thinking – empatii, która sprawia, że nasze obserwacje stają się potężnym źródłem innowacji w każdym biznesie.
CZYTAJ WIĘCEJ - 27.04.2023
Czy istnieje przepis na kreatywność w biznesie?
Przygotuj dwie gałązki, szczyptę błota i komputer. Tak, jak pewien mały chłopiec. Bawiąc się patykami, odkrył jaskinię, w której pozwalał swojej wyobraźni zapuszczać się w najciemniejsze zakamarki. Jako dorosły stworzył grę Mario – to Shigeru Miyamoto. Brzmi dziwnie? A może przepis na kreatywność nie istnie… STOP! Przekonajmy się!
CZYTAJ WIĘCEJ - 18.04.2023
Człowiekus Kreatywnozaurus i kometa AI
Podobno Picasso powiedział kiedyś: największym wrogiem kreatywności jest zdrowy rozsądek. Ciekawe co zrobiłby, gdyby zobaczył działania AI? Jesteśmy w stanie wybaczyć jej sześciopalczastych ludzi na grafikach, ponieważ pozostałe treści, które tworzy, są bez wątpienia zachwycające i… pomocne. Nigdy natomiast nie będą takie, jak te, które stworzył człowiek. Mając jednak na uwadze – nigdy nie mów nigdy – przekonajmy się, dlaczego AI nie może być lepsza niż ludzka kreatywność i przede wszystkim dlaczego, to co tworzy człowiek, może być lepsze – dzięki AI.
CZYTAJ WIĘCEJ - 07.03.2023
Eko-edukacja w reklamach, czyli o budowaniu pozytywnych nawyków, dzięki kampaniom społecznym
Reklamy otaczają nas codziennie na każdym kroku. Jedne z nich mówią o najnowszych butach lub wyjątkowej promocji, która zachęca do zakupu kolejnej pary kolczyków, a jeszcze inne tłumaczą, dlaczego powinniśmy wymienić samochód. Wśród dobrze znanych nam reklamowych treści, warto wspomnieć o kampaniach społecznych, które w kreatywny sposób pobudzają ludzkie zmysły, edukując, a przede wszystkim wpływając na zmianę nawyków.
CZYTAJ WIĘCEJ - 23.02.2023
Kontrowersja w reklamie – shockvertising
Strach, stereotypy, przemoc, przekraczanie granic dobrego smaku – to tylko niektóre z odczuć lub skojarzeń, które się pojawiają obejrzeniu reklamy szokującej – ale czy faktycznie oddziałuje na odbiorcę tylko i wyłącznie niepokojąco? Czy jednocześnie nie zostaje zapamiętana i kojarzona z konkretnymi markami? Ta metoda nie jest nowością, firmy sięgają po nią od wielu lat, jednak nadal budzi poruszenie. Poniżej sprawdzimy, które przekazy są uznane za kontrowersyjne i dlaczego.
CZYTAJ WIĘCEJ - 05.02.2023
Kto się kryje za ekranem? O personach naszych odbiorców
W tworzeniu treści na social media istotnych jest kilka czynników. Po pierwsze komunikaty, które pojawiają się na profilach marek. Muszą być przede wszystkim kreatywne i ciekawe na tyle, by wzbudzić zainteresowanie wśród naszych odbiorców. To właśnie oni są najważniejszymi gośćmi wirtualnego świata. No właśnie, ale jak do nich dotrzeć, jeśli ich nie znamy?
CZYTAJ WIĘCEJ - 16.01.2023
Metamoda, czyli design w cyfrowej odsłonie
Wirtualna rzeczywistość – metaverse – zjawisko, o którym słyszymy coraz częściej. Marki odzieżowe decydują się na wejście do cyfryzacji nie tylko ze względu na sprzedaż, ale przede wszystkim przez więcej możliwości, umożliwiających szerszą promocję. Jak to robią? O tym niżej.
CZYTAJ WIĘCEJ - 15.01.2023
Czym zajmuje się agencja reklamowa QKA creative? Odpowiadamy!
Odwieczna zagadka: co robi agencja reklamowa? Sekretem naszych wypraw jest nieograniczona kreatywność i ogrom profesjonalnego doświadczenia.
CZYTAJ WIĘCEJ - 07.01.2023
Prawdziwie twórcza sztuczna inteligencja
Czy ludzie byliby bardziej kreatywni, gdyby to algorytm w trakcie tzw. flow podpowiadał im hasła wykraczające poza myślenie równolegle? W czym sztuczna inteligencja może być od nas lepsza? I czy w ogóle może być? Przyjrzyjmy się trochę pojęciu AI, które jest naszą codziennością i przyszłością.
CZYTAJ WIĘCEJ